Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Skriv din fråga här

Frågor och svar om Google Pay

Om Google Pay

  • Google Pay fungerar med Android-enheter med operativsystemet 5.0 eller senare. Google Pay fungerar inte med iOS.

  • För att kunna använda Google Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard från Swedbank eller sparbankerna.

     
  • Ja, Google Pay är säkert att använda. När du ansluter dina kort sparas inte ditt riktiga kortnummer i enheten. För varje kort skapas istället ett nytt digitalt kortnummer kopplat till den unika enheten.

Visa färre

Betala med Google Pay

  • I butik

    När du ska betala med Google Pay i butik blippar enheten mot betalterminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas. För mindre belopp under 200 kronor behöver du inte öppna telefonen. För högre belopp över 200 kronor behöver du låsa upp telefonen innan du betalar.

     

    På nätet

    När du ska betala med Google Pay på nätet klickar du på Google Pay knappen i kassan och följer sedan instruktionerna.  

Visa färre

Spärra och administrera

  • Om du tappar din telefon så behöver du ringa och spärra ditt kort. Kontakta bankens spärrservice omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 och utomlands ringer du +46 8 411 10 11. Linjerna är öppna dygnet runt.

  • Om kunden har problem med att ansluta kortet eller har frågor om sin aktiveringskod eller andra frågor kontaktar du digital support på 0771-97 75 12. Om du har problem med din mobil eller enhet, eller har andra frågor rörande Google Pay, vänd dig till Google.

Visa färre