Om du efter omprövning av bankens klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till:
Konsumentvägledaren i din kommun
Lämnar kostnadsfritt information och råd i bank- och försäkringsfrågor.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå, som avgiftsfritt lämnar vägledning i frågor inom bank- och värdepappersområdet. Byrån står i kontakt med klagomålsansvariga i banker och värdepappersinstitut.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Konsumenternas Försäkringsbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar hjälp och vägledning i försäkringsärenden som gäller privata försäkringar.
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Besöksadress: Karlavägen 108
Telefon 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Konsumentverket (Hallå konsument)
Hallå konsument
Box 48
651 02 Karlstad
Telefon 0771-525 525
www.hallakonsument.se
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
ARN är en statlig myndighet som fungerar ungefär som en domstol och har som huvuduppgift att pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten. ARN lämnar rekommendationer på hur en tvist bör lösas.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Besöksadress: Kungsholmstorg 5
Telefon 08-508 860 00
www.arn.se
Allmän domstol
Du kan även vända dig till allmän domstol för att få ärendet prövat.
www.domstol.se