Arbetsuppgifter och kvalifikationer

Som försäkringsrådgivare hanterar du bankens företagskunder själv eller tillsammans med någon av kollegorna på avdelningen. Din uppgift blir att utveckla försäkringsaffären med befintliga och nya företagskunder. Du arbetar i nära samarbete med våra företagsrådgivare med att ge råd utifrån ett helhetsperspektiv gällande tjänstepensioner och försäkringar utifrån varje enskild kunds behov.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för försäkringsaffären, är duktig på att bygga långsiktiga relationer och brinner för att hitta nya affärsmöjligheter.

Du är en teamspelare som visar engagemang och tar ansvar, är positiv, flexibel och prestigelös med god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och social med förmågan att skapa tillit och förtroende.

Tjänstens formella krav är Livdiplom, SwedSec-licens samt Försäkringsdistributionsrätt. Tidigare erfarenhet från arbete med försäkringsrådgivning är ett krav.

Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning.

Frågor och ansökan

Frågor om tjänsten besvaras av företagsmarknadschef Thomas Hedström, 0304-67 68 68 alternativt .

Facklig representant för Finansförbundet Mathias Cedergrund nås på telefon 0304-67 88 05 alternativt .

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.